Dubai

22 juni 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na de Malediven wou ik wel weer iets actiefs gaan doen. Ik ging naar Dubai!

Dubai is een stad in het Midden-Oosten, in het land de Verenigde Arabische Emiraten.

Ik ben op het vliegveld (Dubai International Airport) nog even gebleven, omdat mensen zijden dat het heel bijzonder was. Dubai International Airport is een luchthaven in de Verenigde Arabische Emiraten bij Al Garhoud, dicht bij de grote stad Dubai. Het vliegveld is de thuishaven van de luchtvaartmaatschappij Emirates en Flydubai en is een van de belangrijkste vliegvelden van het Midden-Oosten. Achteraf gezien vond ik afgezien van de sfeer (;)) niet heel bijzonder.

Vervolgens ben ik naar Palm Jumeirah gegaan. Palm Jumeirah is een kunstmatige archipel die voor de kust van Dubai in het zuiden van Jumeirah Beach en vlak bij Dubai Marina door enorme baggerwerken werd aangelegd. Het is het eerste van de drie Palmeilanden, ontworpen en aangelegd door Nakheel, een projectontwikkelaar in handen van de overheid van Dubai.

Het schiereiland is gebouwd in de vorm van een palmboom met een stam en zestien takken. Het heeft een grootte van 5 bij 5 kilometer maar door zijn vorm heeft een kustlijn van 72 km. Verder wordt het omringd door een cirkelvormige golfbreker.

palm-jumeirah-plots108272

Ik heb ook een hotel bezocht (Burj Al Arab). Burj Al Arab blijkt het mooiste hotel te zijn van de wereld! De Burj al Arab is een superdeluxe hotel in Dubai. Het is 321 meter hoog. Het hele hotel is prachtig versierd met marmer, bladgoud en andere versieringen. Het heeft als enige hotel op de wereld 7 sterren. Het hotel ligt op een kunstmatig eiland. Burj al Arab heeft de vorm van het zeil van een een Arabisch schip. Het heeft ook op het dak een helikopterlandingsbaan. Het hotel is dus gebouwd op een kunstmatig eiland en is door een brug verbonden met het vasteland. Het ligt 280 meter de zee in.

download-6

download-7

En als laatste heb ik de Burj Khalifa bezocht. De Burj Khalifa is het hoogste gebouw in de wereld. De wolkenkrabber staat in de stad Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten. Burj Khalifa behaalde op 17 januari 2009 zijn hoogte punt (828).De onderste 37 verdiepingen zijn gebruikt voor een hotel. Dan zijn er nog 84 apartementverdiepingen en dan is er nog en zwembad,een observatiedek en een lobby.

BurjKhalifa-02982_new_tcm186-85702