Thailand

22 juni 2017 - Thailand, Thailand

Ik ben ook naar Thailand geweest! (dat stond echt op mijn nummer 1)

Ik ben als eerst vertrokken naar de Similan Eilanden en heb daar super veel leuke dingen gedaan. (Duiken, gewandeld, snorkelen, boottochten en op het strand gelegen)

5170fbf46e31asea-gipsy-03

ik ben natuurlijk ook naar Bangkok gegaan. Bangkok is de hoofdstad van Thailand en de grootste stad van Thailand. Bangkok heeft ongeveer 15 miljoen inwoners (dus maar 2 miljoen minder dan in heel Nederland).De stad ligt op de oostelijke oever van de Menam, dicht bij de Golf van Thailand.

bangkok.jpg

Ik ben ook in Ayutthaya geweest. Ayutthaya  is een stad in Centraal-Thailand, op nog geen 100 km van Bangkok. De stad is vernoemd naar de Indiase stad Ayodhya.  De stad heeft ongeveer 70.000 inwoners. De moderne stad ligt tegen de historische stad Ayutthaya aan, de hoofdstad van het oude koninkrijk Ayutthaya.

Templo_Phra_Si_Sanphet,_Ayutthaya,_Tailandia,_2013-08-23,_DD_16

Voor de rest ben ik in Krabi, Pai en Chiang mai geweest.

Chiang Mai is de hoofdstad van de provincie Chiang Mai. De plaats ligt zo'n 700 km ten noorden van Bangkok tussen de hoogste bergen van het land.  De stad maakt met ruim 40 km² maar iets meer dan een kwart uit van het district Mueang Chiang Mai. Op dit gebied bedraagt het inwonertal ongeveer 150.000.

cb3db4b94cdc8a8fff74e2fac7cd6cb8-chiang-mai

Ik heb eigenlijk vooral steden bezocht...

Ik heb in Thailand een auto gehuurd.

1e0642623bb825c93bbaf40f380d361f

Klimaat...