Bali

21 juni 2017 - Bali, Indonesië

Het eerste dat ik in Bali heb bezocht Sanur (een leuk toeristenplaatje om een beetje aan Indonesië te wennen).

download-1

Vervolgens heb ik Gunung Kawi bezocht. Gunung Kawi ligt ten noorden van Ubud in het dorp Tampaksiring vlak bij Bangli in het midden van Bali bij de rivier Pakrisan. Gunung Kawi ligt in een vallei.

Het is een complex van tien in de rotsen uitgehouwen candi's die dateren uit de 11e eeuw. Men dacht dat het grafmonumenten waren maar dat klopt waarschijnlijk niet. Men denkt dat ze ter ere van de koninklijke familie van de Udayana-dynastie zijn gemaakt. Ook is er een, eveneens in de rotsen uitgehouwen, ruïne van een boeddhistisch klooster.

download-2

Ik heb ook nog Kuta bezocht. Kuta is een plaats in het zuiden van het Indonesische eiland Bali.

waterbom-park-kuta-bali

Als laatste heb ik de Gunung Agung en Gunung Batur bezocht. Dat zijn twee actieve vulkanen.

download-3

Voor de rest ben ik nog naar Jakarta geweest en heb ik op het strand  gelegen.

3902609-bali-beach-wallpapers-1:)

Er is in Indonesië (Bali) best wel een groot verschil in arm en rijk:

download-4 download-5

Het was heel erg lekker weer op Bali. Het was gemiddeld 30 graden.