Curacao

12 juni 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ik ben ook naar Curacao geweest.

In 1665 begon de WIC met slavenhandel. De slaven werden aangevoerd uit West-Afrika en werden op Curaçao aan land gebracht, waar ze na de "middle passage" enige tijd konden aansterken. De slaven werden verhandeld op een plaats die nu Asiento heet, en ook op de plantage Zuurzak.Na het faillissement van de WIC in 1791 werd Curaçao een echte Nederlandse kolonie. Van bezit van een consortium van private aandeelhouders van de WIC werd Curaçao een deel van het koninkrijk. In 1795 kwamen de slaven op Curaçao in opstand.

summer-screensavers-1[1]

Ik heb hier eigenlijk niet echt veel gedaan...

Curacao heeft namelijk hele mooie stranden:).

Het is er ook nog eens heel erg lekker weer.

Wat ook  heel erg leuk is, is dat Curacao een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden is. De hoodstad van Curacao is Willemstad. daar ben ik natuurlijk wel een dagje naartoe geweest.

Willemstad is de hoofdstad van Curaçao, en de voormalige hoofdstad van de Nederlandse Antillen. De stad telt ongeveer 140.000 inwoners en daarmee is het de grootste stad van de Kleine Antillen. Wegens de "Hollandse" architectuur wordt Willemstad soms wel het "Amsterdam van het westelijk halfrond" genoemd:).

En ik ben naar deze stranden geweest: Piscadera bay, Playa Lagun en Jan.

Ook in Curacao is er een groot verschil tussen arm en rijk. dat is ook weer te zien in de volgende afbeeldingen:

Markt-langs-de-Annabaai-in-hartje-Willemstad[1]   curacaosantabarbara[1]

Hier zie je waar Curacao ligt:

wereldkaart[1]