Nieuw Zeeland

15 juni 2017

Nieuw-Zeeland is een super mooi land.

Ik ben allereest naar Wellington geweest. Dat is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland.

20130710Wellingtonareapic

Vervolgens ben ik naar Auckland geweest. Auckland is het dichtstbevolkte stedelijk gebied van Nieuw-Zeeland, gelegen op het Noordereiland. Auckland bestaat uit meerdere steden en districten, die in 2010 op bestuurlijk niveau werden samengevoegd. Het gebied heeft ruim 1,4 miljoen inwoners, ongeveer een derde van de gehele Nieuw-Zeelandse bevolking, waarvan ruim 400.000 in Auckland City leven.

akl16001200

Voor de rest ben ik nog naar Queenstown geweest (was ook een hele mooie stad).

Als laatste heb ik een wandeling gemaakt bij The emerald lakes.

De Emerald Lakes bevinden zich op de Tongariro Alpine Crossing in Tongariro National Park. Het wordt het beschouwd als de meest populaire eendaagse Wandeling in Nieuw-Zeeland, gedurende de hele wandeling er is verbazingwekkend vulkanisch landschap.

Emerald-lakes-2-620x415

Ik heb ik Nieuw Zeeland dus eigenlijk niet heel veel gedaan...

Ik heb een auto gehuurd.