Verenigde Staten

22 mei 2017

Ik ben naar New York geweest!

New York is de grootste en de dichtstbevolkte stad in de Verenigde Staten. New York heeft meer dan 9,5 miljoen inwoners. Ik heb meerdere bezienswaardigheden bezocht. Allereest Central Park. Central Park is het grootste park in New York. Het park ligt op het eiland Manhattan. Het park komt in heel veel films voor.

b059ef0c660037a0967da786cfb462dc[1]

Voor de rest ben ik naar het vrijheidsbeeld geweest. Het Vrijheidsbeeld is een standbeeld dat symbool staat voor vrijheid, geldt en verwelkoming (terugkerende Amerikanen, gasten en immigranten).

572375f7fa19ba714e38cd72ac07f910[1]

Voor de rest heb ik de Empire State Building, Brooklyn Bridge, Times Square en Chinatown bezocht.

Ik ben ook naar De Rocky Mountains geweest (een hooggebergte in het westen van Noord-Amerika). Van de ene kant van de bergen tot de andere kant is meer dan 4800 km lang. De hoogste berg is de Mount Elbert in Colorado hij is 4402 meter hoog.Het gebergte werd 80 tot 55 miljoen jaar geleden gevormd door erosie, water en gletsjers.

rocky-mountains-snow[1]

Vervolgens ben ik naar De Niagarawatervallen geweest. De watervallen zijn de grootste en bekendste watervallen van de wereld. Hij bestaat uit verschillende delen:   de Horseshoe waterval, de American waterval en de Bridal Veil waterval. Ze liggen op de grens tussen de Verenigde Staten en Canada.Het verval van de watervallen is gemiddeld 60 meter. Ik heb de watervallen vanaf het water bekeken in de rondvaartboot Maid of the Mist en Hornblower.

Voor de rest heb ik LA bezocht.

thZPLB2SU4

(klimaatgrafiek)

In de Verenigde staten is er een groot verschil tussen arm en rijk. zo hier ook op de afbeeldingen te zien.

Ik heb met de taxi gereisd.

tumblr_nczefnWUFo1rcf4rko1_500[1]